اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اولویت ما حفظ هویت پادگان لشکر ۷۷ مشهد است

  • کد خبر: ۱۱۳۳۸۵
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اولویت ما حفظ هویت پادگان لشکر ۷۷ مشهد است
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اولویت ما حفظ هویت پادگان لشکر ۷۷ مشهد است.

همتی| شهرآرانیوز، حسن موحدیان، رییس شورای اسلامی شهر مشهد در چهل و چهارمین جلسه صحن علنی این شورا گفت: ۲۲ روز، شهردار و بسیاری از مدیران و کارکنان و کارگران شهرداری شبانه‌روز تلاش کردند تا پروژه سامان‌دهی اراضی ارتش به ثمر بنشیند که این اتفاق افتاد؛ این پروژه مبارک زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی باشد.
وی با بیان اینکه چندین برنامه و مگا پروژه برای شهر مشهد داریم و در تلاشیم پروژ‌ه های زیادی در این شهر به همت عزیزان در شورا رقم بزنیم، افزود: از همکاران و سایر اعضای شورا که در این مدت همراه و کمک یار ما بودند  و تلاشهای شبانه روزی انجام دادند، قدردانی می کنم.

وی افزود: زمانی که به موفقیتی دست می‌یابیم، نباید متوقف شویم بلکه باید به سمت کلید زدن پروژه‌های دیگر در شهر گام برداریم.
به گفته وی، تلاش می‌کنیم بعد از بازگشایی معابر، مطالعات عملیات عمرانی این پادگان انجام شود و معابر آن به سرعت احداث شود و کار به اتمام برسد، شورا هم در این زمینه اعتباری را تخصیص خواهد داد چرا که فضا‌های فرهنگی و حفظ هویت پادگان برای ما اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی ما حفظ هویت پادگان، ساختمان‌ها و میدان میراثی آن است که حساسیت زیادی بر روی آن وجود دارد، پروژه‌های زودبازده جزو مصوبات اولیه شورا بود و تلاش داریم تا شهریور به بهره‌برداری برسد. از شهرداری‌های مناطق تقاضا داریم به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: ۳۱ خرداد روز بسیج اساتید است و شهادت دکتر چمران را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم، همچنین روز اصناف در پیش است که امیدواریم در شرایط سخت اقتصادی موفق باشند و کمک بیشتری به زائرین و مجاورین داشته باشند.

موحدیان ضمن اشاره به ۲۹ خرداد ماه مصادف با سالروز وفات دکتر علی شریعتی، گفت: همچنین هفته قوه قضاییه در پیش است که تبریک عرض می‌کنم.

تذکر برای معرفی نکردن ساختمان‌های ناایمن 

همچنین مجید طهوریان عسکری عضو شورای شهر مشهد در این جلسه به دلیل عدم اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن مجددا به شهرداری تذکر داد.

او که در جلسات قبلی شورا نیز این تذکر را داده بود، اظهار کرد: شهرداری نسبت به اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن برابر قانون اقدام نماید.

مصوبات

نامگذاری اراضی واقع در پادگان لشکر۷۷ ثامن الائمه

۱. نامگذاری بولوار جدیدالاحداث حدفاصل خیابان لشکر ثامن الائمه (ع) و امتداد شهید نامجو۲ (اکنون) واقع در اراضی پادگان لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه بهنام شهید سید مهدی جودی ثانی (شهید مدافع حرم)

۲. نامگذاری عرصه معروف به میدان مشق پادگان واقع در اراضی پادگان لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه به نام میدان مشق شهدای لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه

۳. نامگذاری بولوار جدید الاحداث در امتداد خیابان شهید فیاض بخش واقع در اراضی پادگان لشکر به نام شهید دکتر محمد علی فیاض بخش

۴. نامگذاری معبر منشعب از دکتر بهشتی ۱۶واقع در اراضی پادگان لشکر ۷۷ به نام شهید غلامرضا مخبری

۵، نامگذاری بوستان جدیدالاحداث منطقه‌ای واقع در اراضی پادگان لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه (ع) به نام جهان شهر

۶. نامگذاری بوستان جدیدالاحداث ویژه بانوان واقع در بوستان ۵۱ هکتاری اراضی پادگان لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه به نام شهربانو

اولویت بندی و بازگشایی پروژه‌های مرتبط با اراضی پادگان ارتش

ماده واحده: به شهرداری اجازه داده می‌شود نسبت به تخصیص اعتبار مناطق ۱۳گانه شهرداری و سازمام‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تا سقف مبلغ یک هزار میلیارد ریال از محل تبصره ۶۰ برای برنامه ریزی و اجرای پروژه‌های
واقع در اراضی پادگان ارتش، اقدام نماید.

تبصره ۱. استفاده از توان تخصصی مناطق ۱۳گانه شهرداری و‌سازمان‌ها و‌شرکت‌های تابعه شهرداری به عنوان معین شهرداری منطقه۸ برای تسریع در امور اجرایی در محدوده اراضی یادشده بلامانع است.
تبصره۲. شهرداری مشهد مکلف است گزارش پروژه‌های اجرا شده از محل اعتبارات یادشده را به همراه برنامه اقدامات اتی حداکثر ظرف مدت ۲ماه به شورای شهر ارائه نماید.

تبصره۳. شهرداری مشهد مکلف است آثار مالی ناشی از اجرای این مصوبه را در اصلاح بودجه سال۱۴۰۱ شهرداری مشهد لحاظ نماید.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->